.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقيمي آغازگر اولین نطق مجلس هشتم
هر چند عدالت‌خواهي، مهرورزي و مردم داري شعار محوري دولت نهم است، اما گراني‌ها و تورم افسار گسيخته مردم را آزرده خاطر كرده و شايسته است دولت در رفع اين معضلات اقدامات جدي‌تري انجام دهد...
مقيمي آغازگر اولین نطق مجلس هشتم

با تعیین هیئت رئیسه و آغاز بکار مجلس هشتم ، نطقهای پیش از دستور نمایندگان امروز با سخنرانی نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی شمال نیوز اولین ناطق رسمی مجلس هشتم توسط مقیمی نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه آغاز شد که متن کامل این سخنان بدین شرح است .

بسم‌الله الرحمن الرحيم رب ادخلني مدخل الصدق و اخرجني مخرج الصدق و اجعل لی من لدنک سلطاناً نصیراً حمد و سپاس بي‌قياس، خداوندِ تبارك و تعالایی را سزاست كه رداي خليفه‌الهي را بر قامت انسان پوشانيد و او را بر سرنوشت خويش حاكم ساخت.

درود و سلام و صلوات خداوند، بر پيامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) و امام منتظر، مهدي موعود(عج) این وعده قطعي خداوند بر مستضعفان عالم. درود و هزاران درود، بر مردم آرمانی و قهرمانان همیشه ماندگار و ولی نعمتان این انقلاب که همواره با حضور موثر خود در عرصه های اجتماعی و انتخابات به آرمانهای انقلاب، گرمی و یکرنگی می بخشند و ضرباهنگ سرافرازی را شکو همندانه در جهان می نوازند.

از این رو، خالصانه ترین تبریکات خود را به شما هموطنان، مجریان ، ناظرین محترم شورای نگهبان، رسانه ملی مردم شریف حوزه انتخابیه ام ، خصوصاً علمای بزرگوار و رقبای انتخاباتی دیروز و رفقای کاری امروز و نماینده محترم سابق حوزه انتخابیه ام تقدیم می نمایم.
و همچنین تشکر مضاعف خود را از حضور میلیونی لاله های زهرایی در سالگرد ارتحال پیرجماران و رسانه ملی در پوشش این مراسم و پخش فیلم مستند سیره عملی آن حضرت اعلام می نمایم.
حال که عِطر دل انگیز گفتمانِ اصولگرایی، مجدداً در آستانه دهه چهارم انقلاب در خانه ملت وزیدن گرفت با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، ان اشاء الله این گفتمان، دستمایهِ مبارکی باشد تا در مسیر کارآمدی با وضع قوانین شفاف، روز آمد ، روان و با نگاهی بلند مدت معطوف به نیازهای مردم و منافع عمومی شعار مجلس را در آغاز هشتمین دوره این گونه بسراییم.
خدمت، پیشرفت، عدالت رهبر عظیم الشأن انقلاب! پنجره دل را در آغاز هشتمین بهار مجلس شورای اسلامی، که سراپا شور خدمت است، برای آغاز فصل شکفتن می گشائیم و از نَفَس قُدسـی حضرتعـالـی مـدد مـی گیـریـم، تا در راه انقلاب در چشم اندازی که ترسیم فرموده اید در همکاری و همدلی با قوای دیگر گامهای استوار برداریم. رجاء واثق داریم، کما فی السابق از خوانِ سجادهِ سبزِ دعای خویش، فرزندان خود را در مجلس شورای اسلامی بهره مند خواهید ساخت.

رهبر فرزانه انقلاب! تعبیر بلند و نصیحت حکیمانه حضرتعالی را، در تشبیه انقلاب به ایام روزه داری و ثابت قدمی انقلابیون را به انسانهای روزه دار به گوش جان شنیدیم و از طرف خود و همکارانم اعلام میکنم که همواره گوش جان ما در امساک و افطار، به صدای ملکوتی مؤذن انقلاب از مأذنة ولایت مطلقه فقیه خواهد بود.

و امّا سخنی با همکاران تازه نفس و عزیزم در مجلس شورای اسلامی اعتماد غرور آفرین مردمان قدر شناس این سرزمین آسمانی، به بنده و شما گوهری گرانبها و عطیه ای الهی است و می بایست چون مدالی پر افتخار بر سینه های خویش نصب نماییم و آن را به گرد و غبار ناپاکیها، اشرافی گری ها ، بی کفایتی ها و مطامع بی مقدار دنیایی آلوده نکنیم و به شکرانه این توفیق، با خدمتِ خالصانه، رفتارِ صادقانه، تلاشِ مجدانه، شجره باقیات و صالحاتی را غَرس نماییم که مردم در سایةِ روح نواز آن روحی تازه کنند و از میوه های رنگارنگِ باغستانِ انقلابِ اسلامی متنّعم گردند که به تعبیر حضرت امام خیر و دنیا و آخرت ما در رسیدگی به احوال محرومین خواهد بود .

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیأت رئیسه محترم اگر مجلس شورای اسلامی را به فرموده حضرت امام، عصاره ملت بدانیم ، اعضای هیأت رئیسه بر آمده از عصاره ملت اعصر ملت خواهد بود که شایسته است همواره پاسدار و حافظ شأن و جایگاه مجلس باشد.

البته این مهم با ریاست دانشمند فرزانه و دیپلمات ورزیده چون دکتر لاریجانی و دیگر اعضای محترم هیأت رئیسه انشاءالله محقق خواهد شد. بدواً اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، تعامل سازنده با دیگر قوا بر محور قانون، اتخاذ راهکار هایی اصولی و موثر برای تقویت بعد نظارتی مجلس و تشکیل کار گروهی با هدف ساماندهی و توجیهِ فنی و کارشناسی و تشخیص فوریت طرح ها و لوایح را متشکل از سه قوه پیشنهاد می نمایم.

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران – جناب آقای دکتر احمدی نژاد از آنجائیکه عدالت خواهی ، مهرورزی، و مردم داری شعار محوری دولت نهم است، اما گرانی ها و تَورم اَفسار گسیخته، خصوصاً در بخش مسکن مردم صبور را آزرده خاطر، ساخته است.

شایسته است دولت در رفع این معضلات توجه جدی تری مبذول داشته و قطعاً مجلس، همراهی با دولت جنابعالی را همواره بر خود فرض می داند. فرصت را غنیمت شمرده تأسف خود را از توقیف سه روزة خبرگزاری فارس اعلام و تعامل هر چه بهتر دولت و مسئولان مربوطه را با رسانه ها خواستارم.
بی تردید خبرگزاری فارس همواره مدافع دولت انقلابی همراه با نقد مشفقانه خواهد بود.

اما در حورزه بین الملل : با توجه به ماههای پایانی ریاست جمهوری دولت بوش ، بررسی عملکرد امریکا در خاورمیانه حکایت از ناکامی هایِ پی در پی سیاست یکجانبه گرایانه و آرزوهای بر باد رفته او دارد.

در این میان، اگر چه حمایت های بیدریغِ آمریکا و همسو نبودن دولت های اسلامی با افکار عمومی منطقه، از عوامل بقاء رژیم اشغالگر قدس محسوب می شوند، اما ماهیت وجودی این رژیم بیش از گذشته شکننده تر شده است.

در شرایطی که صدای شکستنِ پایه های رژیم صهیونیستی، بیش از هر زمان دیگر به گوش می رسد، وزیر جنگ سابق این رژیم، سخن از خیالِ باطلِ حمله به ایران اسلامی را به میان آورده است.

اگرچه سران رژیم صهیونیستی، در حد و اندازه ای نیستند که حتی فکرِ حمله به ایران، در ذهن آنان خطور کند. اما در صورت ارتکاب چنین حماقتی، قطعاً رژیم صهیونیستی از روی زمین محو خواهد شد. اقدام انقلابی و اسلامیِ مقاومتِ لبنان، به رهبری سید حسن نصراله، در پوشالی نشان دادن افسانه شکست ناپذیریِ ارتش رژیم صهیونیستی، برای جهانیان شایسته تقدیر و تشکر فراوان است.

تلاشِ آمریکا در تحمیلِ توافقنامهِ امنیتی، به عراق با هدفِ تثبیتِ حضور دائمی خود در آن کشور بوده، و این حضور ، تهدیدی جدی برای مردم عراق و امنیت ملی ایران، محسوب می شود. بدیهی است، وجود مرجعیتِ آگاه و هوشیاری دولتمردان عراق، مانع از تحقق خواسته نامشروع آمریکا خواهد شد.

ضمناً تأسف خود را از اقدامِ اخیرِ دادگاه قانون اساسی ترکیه، در لغو قانونِ آزادی حجاب در دانشگاه های این کشور اعلام داشته و پیشنهاد می نمایم که مجلس محترم موضِع خود را در این خصوص صریحاً اعلام نماید.

اما مطالبی در خصوص استان و حوزه انتخابیه ام جناب آقای دکتر احمدی نژاد! حضرتعالی، در نشست مجمع نمایندگان استان فرمودید: محرومیت های موجود در مازندران را قبول دارم که باید جبران شود. در این خصوص تقاضا می شود، علاوه بر دستورِ عاجل در موارد مطروحه در نشست فوق، نسبت به سایر مشکلات استان و شهرستان های حوزه انتخابیه ام (بهشهر – نکا – گلوگاه ) به شرح زیر دستور پیگیری صادر فرمایید.

1. سرمازده گی زمستان سال86 حدود 1320 میلیارد تومان خسارت، به باغات و محصولات کشاورزی وارد کرده است، که تاکنون هیچ مبلغیِ اختصاص نیافته است. در اثر خشکسالی حدود 10.000 هکتار شالیزاری کشت نشده است و 600 هکتارِ پس از کشت، خشک شده است و 6000 هکتار در خطر خشک شدن است. که جمعاً 100.000 هکتار مزارع، اعم از باغات، گندم زاری، شالیزاری و غیره در معرض خشکسالی قرار گرفته است. این در حالی است که هر ساله 19.000 هکتار زمین در کشت دوم قرار میگرفت در سال جاری امکان کشت دوم وجود ندارد.

2. علیرغم مصوبه دولتِ محترم، در سفرِ استانی مبنی بر رفع محدودیت استقرار برخی از واحد های صنعتی در استان هایِ شمالی، متأسفانه سازمان محیط زیست هم چنان در رشد صنعتی شدن استان مانع ایجاد می نماید و نیازمند تجدیدِ ساختارِ اداری می باشد.

3. از سوی وزارت نیرو در استان 9 سد در حال مطالعه و احداث می باشد که بعضی از آنها پس از گذشت حدود 15 سال، به دلیل عدمِ تخصیصِ بودجه کافی، هنوز به بهره برداری نرسیده است. از جمله سد مخزنی البرز 52.000 هزار هکتار و سد گِلِه وَرد 24.000 هزار هکتار اراضی زراعی پائین دست را آبیاری خواهد کرد، هم چنان غیر فعال مانده است. در پایان لازم به یادآوری است، اجرایی نشدنِ تعداد 15 طرح مهمِ مصوبه هیئت محترم دولت در سفر استانی، در حوزه انتخابیه ام، حلاوت و شیرینیِ مصوبات آن سفر را به کامِ مردم موحد و صبورِ منطقه، تلخ کرده است. که به بعضی از آنها به شرح ذیل اشاره می شود: 1. احداث بیمارستان 160 تختخوابی بهشهر 2. چهار خطه کردن محور نکا – نیروگاه شهید سلیمی 3. ترمیم و احداث جاده گلوگاه - دامغان به عنوان کریدور شمال به جنوب

4. چهار خطه کردن محور بهشهر – بندر امیر آباد
5. بازسازی راه آهن بهشهر – گلوگاه
6. احداث شهرک دامپروری در شهرستان های بهشهر – نکا – گلوگاه
7. تأسیس دانشگاهِ دولتی، اسکلهِ قایقرانی و دهکده المپیک در گلوگاه و مصوبات دیگر با عنایت به سوابق موجود، نسبت به تأسیسِ پالایشگاه، مرمتِ جادهِ قدیمیِ بهشهر به دریا، تأمینِ آب شربِ دائم برای 110 روستا های هزار جریب بهشهر – نکا – گلوگاه که در حال حاضر بخشی از آنها از طریق تانکر، آب رسانی می شود.
آزاد سازی منطقه تاریخی صفی آباد بهشهر و علی رغم دستور مؤکدِ حضرتعالی در خصوص رفعِ مشکلاتِ دانشگاه علم و صنعت واحد بهشهر دستور پیگیری مورد تقاضا می باشد.
از خداوند منّان، فرج آقا امام زمان(عج) ، سربلندی و موفقیت دولت کریمه، همدلی و همراهی سه قوه، تَعبّد نسبت به آرمانهای امام و شهیدان را مسئلت مینمایم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 خرداد 1387
احسنت دكتر مقيمي يار همشه حامي ولايت.از حضرتعاي خواهش دارم كه فكري به حال رييسان ادارت بهشهر كه اكثرا دوم خردادي هستند بنماييد
نا شناس 20 خرداد 1387
باعث افتخار است كه دكتر مقيمي بعنوان اولين ناطق پيش از دستور نمايندگان كشور ايراد نمود.
داودي . جواد 21 خرداد 1387
از اانتخاب چنين نماينده ي شجاع كه در واقع به نمايندگي از مردم حرفشان را به گوش مسئولان ميرساند خوشحالم و در تكميل نظريه ي اول كه دوستم فرمود با توجه به اينكه اكثر مديران شهر بهشهر غير بومي و اگر بومي هستند اصلاح طلب مي باشند و نسبت به دغدقه هاي دولت اصولگرا هيچ گونه همگرايي ندارند. لطفا فكري بنماييد و اقدامي بيانجاميد.
نا شناس 22 خرداد 1387
بنده به عنوان مازندرانی افتخار می کنم که آقای دکتر مقیمی نماینده مازندران است . قطعا اگر سایر نمایندگان محترم استان نیز با همین روحیه و جدیت پیگیر مسائل و مشکلات استان باشند ان شاءلله وضعیت استان بهتر خواهد شد.
عرفان 22 خرداد 1387
ميدونم نظرمون رو سانسور مي كنيد اما در پاسخ به دوستان عزيز بايد بگويم كه حتي اگر مقيمي اصولگرا باشد و يا در راي آوردن ايشان حرف و حديث زياد بود اما بخواهيم براي همديگر گروكشي كنيم و قلدر بازي در بياريم كار درستي نيست. دولت محترم اصولگراتون چه گلي به سر مملكت ريخت؟ تورم ، گراني، فقر، فساد و تبعيض و افزايش فاصله فقير و غني ناشي از چيست؟ دوستان فكر كنم خوان نعمت براشون گسترده شده كه شروع كردند به تهديد و قلدر مآبي. بريد فكري به حال مردم بدبخت بكنيد كه دارند له مي شوند.
نا شناس 23 خرداد 1387
امیدوارم این نطقهای پیش از دستور ادامه داشته باشد و فقط همین یکبار نباشد و فکری به حال اشتغال جوانان باشند
اکبر حسینی 25 خرداد 1387
بسیار نطق حماسی بود فکر میکنم از جمله نماینده تاثیر کذار استان باشد.
نادری 25 خرداد 1387
من بیش بینی کرده بودم مقیمی نماینده شگفتگی ساز استان خواهد شد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.